პიანისტთა თბილისის მეექვსე საერთაშორისო კონკურსი

პიანისტთა თბილისის მეექვსე საერთაშორისო კონკურსი ჩატარდა 2017 წლის 1-11 ოქტომბერს, ქ. თბილისში.

კონკურსის წინა შესარჩევ ეტაპზე აუდიო ჩანაწერების მოსმენის შედეგად დაშვებულ იქნა 31 მონაწილე მსოფლიოს 14 ქვეყნიდან. კონკურსში მონაწილეობა მიიღო 17-მა მონაწილემ - 11 ქვეყნიდან. 

1 ოქტომბერს კონსერვატორიის დიდი დარბაზის ფოიეში ჩატარდა კენჭისყრა; ამავე დღეს გაიმართა კონკურსის გახსნის ცერემონიალი და გალა კონცერტი "მომავალი თაობა", რომელშიც მონაწილეობა მიიღეს ახალგაზრდა ქართველმა პიანისტებმა, საერთაშორისო კონკურსების ლაურეატებმა: გიორგი გრძელიძემ, მარიამ მუჩიაშვილმა, დავით ხრიკულმა, სანდრო ნებიერიძემ. 

კონცერტი ჩატარდა YAMAHA-ს ფირმის საკონცერტო როიალზე. 

კონკურსის IV ტურზე ფინალისტებს თანხლებას უწევდა თბილისის სიმფონიური ორკესტრი, დირიჟორი - ვოლოდიმირ სირენკო (უკრაინა)

კონკურსის საზეიმო დახურვა და ლაურეატთა გალა კონცერტი ჩატარდა 11 ოქტომბერს. 

კონსერვატორიის დიდი დარბაზი 1938-1941 წლებში კონსერვატორიის შენობის პირველი რეკონსტრუქციის დროს (არქ. შალვა თავაძე) აიგო. იგი საზეიმოდ 1942 წლის 28 იანვარს გაიხსნა. 1963 წელს მოხდა კონსერვატორიის დიდ დარბაზში “Alexander Schuke Potsdam” - ის ფირმის 3 მანუალიანი, 40 რეგისტრიანი ორგანის კურთხევა. მისი ტემბრული და რეგისტრული თავისებურებები დარბაზის აკუსტიკაზე იყო გათვლილი. წლების მანძილზე მასზე უკრავდნენ ცნობილი ორგანისტები, მათ შორის, ისაი ბრაუდო, ჟან გიიუ, ჯეიმს დალტონი, ჰუგო ლეპნურმი, ლეონიდ როიზმანი, ვალტერ შეტელიხი, გარი გროდბერგი. დიდი დარბაზის ორგანთან არის დაკავშირებული ცნობილი ქართველი ორგანისტის ეთერ მგალობლიშვილის მოღვაწეობა. 
10 წლის მანძილზე (1987-1997) დიდი დარბაზი არ ფუნქციონირებდა. მანანა დოიჯაშვილის ინიციატივით და სახელმწიფოს დახმარებით მოხდა დარბაზის აღდგენა და განახლება, რის შედეგადაც დარბაზი კვლავ დედაქალაქის კულტურულ ცხოვრებას დაუბრუნდა; ხოლო 1998 წელს საქართველოს პარლამენტის და გერმანიის რესპუბლიკის ერთობლივი ძალისხმევით ჩატარდა ორგანის რესტავრაცია.
დიდი დარბაზი გათვლილია 500 ადგილზე, გამოირჩევა შესანიშნავი აკუსტიკით, გათვალისწინებულია როგორც კამერული, ისე სიმფონიური მუსიკის კონცერტებისათვის, ხოლო საორკესტრო ორმო საოპერო სტუდიის სპექტაკლების დადგმის საშუალებას იძლევა. დიდ დარბაზს აქვს ციფრული ხმისჩამწერი სტუდია, ორგანი, “Steinway & Sons” ფირმის ორი საკონცერტო როიალი და ყველა ის შესაძლებლობა, რომელიც პასუხობს თანამედროვე საკონცერტო დარბაზების საერთაშორისო სტანდარტებს.
1997 წლიდან დიდ დარბაზში ტარდება ყოველწლიური საერთაშორისო ფესტივალი `საახალწლო მუსიკალური შეხვედრები”, რომელშიც მონაწილეობენ თანამედროვეობის გამოჩენილი მუსიკოსები, ტარდება კლასიკური და ხალხური მუსიკის კონცერტები, მრავალხმიანობის საერთაშორისო სიმპოზიუმები, აგრეთვე საქართველოს მუსიკოს- შემსრულებელთა და პიანისტთა თბილისის საერთაშორისო კონკურსები, ჯაზის საღამოები, სამხატვრო გამოფენები, წიგნების პრეზენტაციები.

 

ქართველი კომპოზიტორის სავალდებულო ნაწარმოები კონკურსის II ტურისათვის. 

მიხეილ შუღლიაშვილი (1941-1996) – “Exercise” 


საკონკურსო ნაწარმოების ნოტები იხილეთ თანდართულ ბმულზე

 

საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრი  ბ-ნი გიორგი ჯანელიძე

იტალიის რესპუბლიკის ელჩი ბ-ნი ანტონიო ენრიკო ბარტოლი

პოლონეთის რესპუბლიკის ელჩი ბ-ნი მარიუშ მაშკიევიჩი

თურქეთის რესპუბლიკის ელჩი  ბ-ნი ლევენთ ზეკი გუმრუქჩუ

ნორვეგიის სამეფოს ელჩი  აზერბაიჯანსა და საქართველოში ბ-ნი ბარდ ივარ სვენდსენი

პიანისტთა თბილისის მეექვსე საერთაშორისო კონკურსის მონაწილეთა სია, 1-11 ოქტომბერი, 2017: 

 

  •  გიგაშვილი გიორგი საქართველო
  • გუტიერეს-ველეზი რაფაელ მექსიკა
  •  ვიერჩინსკი ანჟეი პოლონეთი
  •  კუზნეცოვი ნიკოლაი რუსეთი
  •  ლენი მაიკლ დიდი ბრიტანეთი
  • ლი სიჩიან ჩინეთი
  •  ლი ტიან უი ჩინეთი
  •  ლიეპინსი დაუმანტს ლატვია
  •  მოდებაძე სალომე საქართვერლო
  •  პანფილოვი ალექსანდრე რუსეთი/დიდი ბრიტანეთი
  •  პრაგი იტამარ ისრაელი
  • პარხომენკო დარია რუსეთი
  •  რიზიკოვი ანასტასია კანადა
  •  სეუნგ-ჰიუკი ნა სამხრეთ კორეა
  •  სინი დმიტრი რუსეთი
  •  სუზუკი რუტარო იაპონია
  • ჩენი იუვალ   ისრაელი  

ეთერ ანჯაფარიძე
საქართველო/აშშ

კარლო გუაიტოლი
იტალია

მანანა დოიჯაშვილი – თავმჯდომარე
საქართველო

კატარჟინა პოპოვა-ზიდრონი
პოლონეთი

კარლოს სებრო
ურუგვაი/საფრანგეთი

ჟოაკინ სორიანო
ესპანეთი

ვლადიმერ ტროპი
რუსეთი

იდით ცვი
ისრაელი

იოკო ცუნეკავა
იაპონია

 

1 ოქტომბერი, კვირა

|

კენჭისყრა 
კონკურსის საზეიმო გახსნა და კონცერტი

2ოქტომბერი, ორშაბათი
3ოქტომბერი,სამშაბათი

|

I ტური
4 ოქტომბერი, ოთხშაბათი
5 ოქტომბერი, ხუთშაბათი

|

II ტური

6 ოქტომბერი, პარასკევი
7 ოქტომბერი, შაბათი 

|

III ტური (ნახევარფინალი)

9 ოქტომბერი, რშაბათი
10 ოქტომბერი, სამშაბათი

|

IV ტური
(ფინალი)კონკურსის ჟიურის წევრების მასტერკლასები

11 ოქტომბერი, ოთხშაბათი

|

კონკურსის საზეიმო დახურვა და ლაურეატთა გალა კონცერტი

I ტური (20-25 წუთი)

1. ი. ს. ბახი – “კარგად ტემპერირებული კლავირი”
                      ერთი პრელუდია და ფუგა შემდეგი ჩამონათვალიდან:
I ტომი:           დო-დიეზ მინორი; მი-ბემოლ მინორი; ფა მინორი; ფა-დიეზ მინორი;
                      სოლ-დიეზ მინორი; ლა მინორი; სი-ბემოლ მინორი; სი მინორი.
II ტომი:          დო-დიეზ მინორი; რე მაჟორი; რე-დიეზ მინორი; მი მაჟორი;
                      ფა-დიეზ მინორი; სოლ მინორი; სოლ-დიეზ მინორი; სი-ბემოლ მინორი; სი მაჟორი.
2. დ. სკარლატი – ორი ნებისმიერი სონატა
3. ფ. შოპენი – ერთ-ერთი ეტიუდი შემდეგი ჩამონათვალიდან:
                      თხზ. 10, NN 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12
                      თხზ. 25, NN 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11
4. ერთი ნაწარმოები საკუთარი არჩევანით.

 

II ტური (40-45 წუთი)

1. ჰაიდნის, მოცარტის, ბეთჰოვენის ან შუბერტის ერთი სონატა
2. ქართველი კომპოზიტორის საკონკურსო ნაწარმოები*
3. შუბერტის, შუმანის, შოპენის, ლისტის, ბრამსის, ფრანკის ან რახმანინოვის ერთი თხზულება, ან ერთი მთლიანი ოპუსი, ან ერთი მთლიანი ციკლი. 

* ქართველი კომპოზიტორის ნაწარმოების ნოტები განთავსდება კონკურსის ვებ გვერდზე: www.tbilisipiano.org.ge

 

III ტური (ნახევარფინალი) (55-60 წუთი)

პროგრამაში უნდა იყოს წარმოდგენილი სხვადასხვა ეპოქისა და სტილის კომპოზიტორთა ნაწარმოებები, მათ შორის XX საუკუნის მუსიკა.


IV ტური (ფინალი)
ერთი კონცერტი სიმფონიური ორკესტრის თანხლებით შემდეგი ჩამონათვალიდან:

ვ. ა. მოცარტი – კონცერტები: სი-ბემოლ მაჟორი კ.450;  სოლ მაჟორი კ.453;  სი-ბემოლ მაჟორი კ.456; რე მინორი კ.466; დო მაჟორი კ.467; მი-ბემოლ მაჟორი კ.482; ლა მაჟორი კ.488; დო მინორი კ.491; დო მაჟორი კ.503; რე მაჟორი კ.537; სი-ბემოლ მაჟორი კ.595.

ვ. ბეთჰოვენი – კონცერტები:

  • - N1 დო მაჟორი , თხზ. 15
  • - N2 სი-ბემოლ მაჟორი , თხზ. 19
  • - N3 დო მინორი , თხზ. 37
  • - N4 სოლ მაჟორი , თხზ. 58
  • - N5 მი-ბემოლ მაჟორი , თხზ. 73

ფ. შოპენი – კონცერტები:

  • - N1 მი მინორი , თხზ. 11
  • - N2 ფა მინორი , თხზ. 21

ფ. ლისტი – კონცერტი

  • - N1 მი-ბემოლ მაჟორი

რ. შუმანი – კონცერტი ლა მინორი, თხზ. 54

ი. ბრამსი – კონცერტები:

  • - N1 რე მინორი , თხზ. 15
  • - N2 სი-ბემოლ მაჟორი , თხზ. 83

პ. ჩაიკოვსკი – კონცერტი N1 სი-ბემოლ მინორი, თხზ. 23

ს. რახმანინოვი – კონცერტები:

  • - N2 დო მინორი , თხზ. 18
  • - N3 რე მინორი , თხზ. 30
  • - რაფსოდია პაგანინის თემაზე , თხზ. 43

ს. პროკოფიევი – კონცერტები:

  • - N2 სოლ მინორი , თხზ. 16
  • - N3 დო მაჟორი , თხზ. 26
  • ქ. თბილისის მერია 
  • საქართველოს კულტურისა და ძეგლთა დაცვის სამინისტრო 
  • თბილისის ვანო სარაჯიშვილის სახელობის სახელმწიფო კონსერვატორია 

 

  • საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტრო
  • იტალიის რესპუბლიკის საელჩო საქართველოში 
  •  პოლონეთის რესპუბლიკის საელჩო საქართველოში 
  • ნორვეგიის სამეფოს საელჩო აზერბაიჯასა და საქართველოში
  • თურქეთის რესპუბლიკის საელჩო საქართველოში

      

  • ქალბატონი ლიზა ლეონსკაია
  • ქალბატონი მაია ადამია-გრიფინი

 

  • „თიბისი ბანკი" 

 

  • კონკურსზე „YAMAHA”-ს ფირმის საკონცერტო როიალის წარმომდენი:

           Yamaha Music Gulf FZE-ს აღმასრულებელ დირექტორი ბ-ნ გიოტენ იასუაკი და „IMTC MUSIC”

 

  • ბატონი ბობ მეიერი  
  • კომპანია: “ERNST & YOUNG” 

 

  • „რუსთავი 2“
  1. კონკურსის ჟიურის უფლება აქვს:
    • არ გასცეს რომელიმე პრემია
    • გაყოს პრემიები, გრან-პრი I პრემიის გარდა, ფინალის მონაწილეთა დადგენილი რაოდენობის ფარგლებში.
  2. ჟიურის წევრებს უფლება არა აქვთ კონკურსზე წარმოადგინონ თავისი მოსწავლეები, რომლებიც 2015-2017 წლებში ირიცხებოდნენ მათ კლასში.
  3. ჟიურის გადაწყვეტილება საბოლოოა და გადახედვას არ ექვემდებარება.

 

  • კონცერტი თბილისში - ორგანიზატორი თბილისის ვ. სარაჯიშვილის სახელობის სახელმწიფო კონსერვატორიის დიდი დარბაზის საერთაშორისო ფესტივალი "საახალწლო მუსიკალური შეხვედრები" (საქართველო) .
  • კონცერტი უტრეხტში – ორგანიზატორი ,,ფ. ლისტის სახელობის პიანისტთა საერთაშორისო კონკურსი” (ნიდერლანდები).
  • კონცერტი კიევში - ორგანიზატორი “ვ. ჰოროვიცის სახელობის ახალგაზრდა პიანისტთა საერთაშორისო კონკურსი” (უკრაინა).
  • კონცერტი ბიგდოშჩში/ტორუნში – ორგანიზატორი “პადერევსკის სახელობის საერთაშორისო საფორტეპიანო კონკურსი” (პოლონეთი)
  • კონცერტი გდანსკში “ბალტიკ ფილარმოიულ ორკესტრთან ერთად - ორგანიზატორი გდანსკის ფილარმონიული ორკესტრის სამხატვრო ხელმძღვანელი და მთავარი დირიჟორი გოგი ჭიჭინაძე (პოლონეთი).
  • კონცერტი პარიზში - ორგანიზატორი „ANIMATO PARIS” (საფრანგეთი).

 

 

  • ქ. თბილისის მერიის ჯილდო - არტისტიზმისათვის - ბრინჯაოს მცირე ქანდაკება "ჯადოსნური ბგერა" - დაუმანტს ლიეპინსი (ლატვია).
  • საქართველოს კულტურისა და ძეგლთა დაცვის სამინისტროს ჯილდო - ნახევარფინალში სოლო პროგრამის საუკეთესო შესრულებისათვის მოოქრული ბრინჯაოს მცირე ქანდაკება "მუზა" - ტიან უი ლი (ჩინეთი).
  • პოლონეთის საელჩოს სპეციალური პრემია - შოპენის ეტიუდის საუკეთესო შესრულებისათვის - 1.000 აშშ დოლარი - რუტარო სუზუკი (იაპონია).
  • იტალიის რესპუბლიკის საელჩოს სპეციალური პრემია - სკარლატის სონატის საუკეთესო შესრულებისათვის - ტიან უი ლი (ჩინეთი).
  • თურქეთის რესპუბლიკის საელჩოს სპეციალური პრემია - საფორტეპიანო კონცერტის საუკეთესო შესრულებისათვის - 1. 000 აშშ დოლარი - გიორგი გიგაშვილი (საქართველო)
  •  ნორვეგიის სამეფოს საელჩოს სპეციალური პრემია - II ტურში კლასიკური სონატის საუკეთესო შესრულებისათვის - 1. 000 აშშ დოლარი - ანჟეი ვიერჩინსკი (პოლონეთი).
  • საქართველოს მუსიკალური კონკურსების ფონდის ანა-როზა ტადეის სახელობის სპეციალური პრემია  -  რომანტიული მუსიკის საუკეთესო შესრულებისათვის - 1. 000 აშშ დოლარი - ტიან უი ლი (ჩინეთი).
  • საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს პრიზი უცხოელ მონაწილეს - ქართველი კომპოზიტორის ნაწარმოების საუკეთესო შესრულებისათვის – 1. 000 აშშ დოლარი - ანასტასია რიზიკოვ (კანადა).
  • მაია ადამია-გრიფინის წამახალისებელი სპეციალური პრემია - ფინალს მიღმა დარჩენილ საუკეთესო ნახევარფინალისტს - 500 აშშ დოლარი - რუტარო სუზუკი (იაპონია).
  • ლიზა ლეონსკაიას სპეციალური პრემია -1. 000 აშშ დოლარი - საუკეთესო ქართველ სემსრულებელს - გიორგი გიგაშვილი (საქართველო).
  • თბილისის კონსერვატორიის დიდი დარბაზის პრიზი "ნახევარფინალის ყველა მონაწილეს" - კომპაქტდისკი III ტურის ჩანაწერით

 

გრან-პრი - I პრემია  არ გაიცა

II პრემია 10, 000 აშშ დოლარი     გიორგი გიგაშვილი        (საქართველო) - ფინანსდება ბობ მეიერის მიერ

III პრემია 7, 000  აშშ დოლარი     ტიან უი ლი                    (ჩინეთი)

III პრემია 7, 000  აშშ დოლარი     ანასტასია რიზიკოვ        (კანადა)

IV პრემია 5, 000  აშშ დოლარი     დაუმანტს ლიეპინსი      (ლატვია)

V პრემია  4, 000  აშშ დოლარი     ანჟეი ვიერჩინსკი            (პოლონეთი)

VI პრემია 3, 000  აშშ დოლარი     სეუნგ-ჰიუკ ნა                 (სამხრეთ კორეა)

1. ანჟეი ვიერჩინსკი

2. სეუნგ-ჰიუკი ნა

3. ტიან უი ლი

4. ანასტასია რიზიკოვი

5, დაუმანტს ლიეპინსი

6. გიორგი გიგაშვილი

პირველი რიგი მარცხნიდან-მარჯვნივ

  1. იოკო ცუნეკავა (იაპონია)
  2. ეთერ ანჯაფარიძე (საქართველო/აშშ)
  3. მანანა დოიჯაშვილი (საქართველო, თავმჯდომარე)
  4. იდით ცვი (ისრაელი)
  5. კატარჟინა პოპოვა-ზიდრონი (პოლონეთი)


მეორე რიგი მარცხნიდან-მარჯვნივ:

  1. ჟოაკინ სორიანო (ესპანეთი)
  2. კარლო გუაიტოლი (იტალია)
  3. ვლადიმერ ტროპი (რუსეთი)
  4. კარლოს სებრო (ურუგვაი/საფრანგეთი)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ჟოაკინ სორიანო (ესპანეთი)

 აქ, თბილისის კონკურსზე მე  მოთხოვნების ძალიან მაღალი თამასა აღმოვაჩინე. არ არის ადვილი  ამ კონკურსზე მოხვედრა, მისი პრესტიჟულობის გამო. ჩვენც გვაქვს ესპანეთში მსგავსი კონკურსი , მე იქ ჟიურის თავმჯდომარე ვარ და მიხარია რომ ჩვენ ერთნაირი მოსაზრებები გვაქვს .  რეპერტუარში შეიძლება კონკურსანტის სული დაინახო, მისი შინაგანი სამყარო და არა მარტო ტექნიკა.
შესანიშნავი სამუშაო ატმოსფეროა; საქართველოში თავს ისე ვგრძნობ, როგორც სახლში.

 

კარლოს სებრო (ურუგვაი/საფრანგეთი)

უსაზღვროდ მომწონს ეს კონკურსი. არაჩვეულებრივი ორგანიზება აქვს, რაც ძალზე მნიშვნელოვანია. შესანიშნავი ჟიური და კონკურსანტები შეიკრიბა წელს. ეს ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი კონკურსია  მსოფლიოში. სავარაუდოდ კიდევ ჩამოვალ როგორც ჟიურის წევრი. თან ქალაქი შემიყვარდა, განსაკუთრებით - ღამის განათებები. გამორჩეულად თბილი გარემოა, როგორც კონკურსზე , ისე - ზოგადად.

 

მანანა დოიჯაშვილი (თავმჯდომარე, საქართველო)

პიანისტთა თბილისის მეექვსე საერთაშორისო კონკურსი გამორჩეულია რამოდენიმე ნიშნით. წელს კონკურსი დაარსებიდან 20 წლის იუბილეს აღნიშნავს. ამ წლების მანძილზე პირველად, ყველა მონაწილეს მიეცა შესაძლებლობა დაეკრა ორი ტური, რის შედეგადაც მოხდა ნახევარფინალისტების გამოვლენა. ფინალში გავიდა უპრეცედენტოდ ახალგაზრდა შემადგენლობა (ყველაზე უფროსი 23 წლის) და ჩემდა სამწუხაროდ, საიუბილეო კონკურსი აღინიშნა ქართველ შემსრულებელთა რეკორდული სიმცირით (სულ 3 მონაწილე).  ჩვენ მოვისმინეთ ერთმანეთისაგან სრულიად განსხვავებული არა ერთი ნიჭიერი და საინტერესო ახალგაზრდა  მუსიკოსი. ვიმედოვნებ, ჩვენი კონკურსის ლაურეატები მალე მსოფლიოს წამყვან სცენებზე გამოჩნდებიან და უახლოეს მომავალში საერთაშორისო აღიარებას მოიპოვებენ. 


ეთერ ანჯაფარიძე (საქართველო/აშშ)

მიხარია, რომ 20 წლის წინ დაარსებული კონკურსი თავის ფასეულობებს კვლავ ინარჩუნებს, 1997 წელს ფაქტობრივად კულტურული რევოლუცია მოხდა ჩვენს ცხოვრებაში, როცა ეს კონკურსი დაარსდა და კონსერვატორიის დიდი დარბაზის აღდგენა მოხდა. ამან ბიძგი მისცა სერიოზულ ძვრებს. გამოვლინდა მთელი რიგი ნიჭიერი პიანისტებისა. ისინი ახლა მთელ მსოფლიოში უკრავენ.  კონკურსი  ორგანიზებულია როგორც მოცარტის პარტიტურა! იდეალურადაა ყველაფერი აწყობილი.

 

კარლო გუაიტოლი (იტალია)

აღფრთოვანებული ვარ კონკურსანტების დონით, მათი ასაკიდან გამომდინარე, რადგან ისინი ძალიან პატარები არიან. არაჩვეულებრივი კონკურსია, ჩვენ ვიგრძენით სიყვარული კონკურსის მიღმაც. შესანიშნავი ატმოსფეროა. მე ყოველდღე ვგრძნობ, რომ ეს კონკურსი ნამდვილი ვნებით და მუსიკის სიყვარულით არის შექმნილი. ძალიან მოვიხიბლე ქართველი ხალხით. თქვენ ძალიან თბილი ადამიანები ხართ. იმედი მაქვს, მომავალშიც გესტუმრებით.

 

იოკო ცუნეკავა (იაპონია)

მოხიბლული ვარ ქართველების სტუმართმოყვარეობით  და კონკურსის ორგანიზების დონით.  განსაკუთრებით აღვნიშნავდი   თბილისის კონკურსის  სირთულეს - გაუძლო 4 ტურს, დიდი გამოცდაა ახალგაზრდა შემრულებლისათვის ფსიქოლოგიური და ფიზიკური თვალსაზრისით. თვალში საცემია  ამ კონკურსის მონაწილეთა  გამორჩეულად ახალგაზრდა ასაკი და ზრდასრული პიანიზმი.

 

ვლადიმერ ტროპი (რუსეთი)


ეს კონკურსი, სხვა ბევრისაგან განსხვავებით,  4 ტურიანია. გამოირჩევა მრავალფეროვანი პროგრამით, რაც  კონკურსანტებს საკუთარი თავის მაქსიმალურად წარმოჩენის  საშუალებას აძლევს.
რაც შეეხება კონკურსანტებს, აქ  დავინახეთ განსხვავებული ხელწერა, საფორტეპიანო სკოლების მრავალფეროვნება, თუმცა ყველა მონაწილეს თავისი ნაკლი ჰქონდა. თანაბრად კარგად ყველა ტური არც ერთს გაუვლია. ამიტომაც არ გაიცა გრან-პრი-პირველი პრემია.  საერთოდ მიმაჩნია, რომ პირველი ორი ტური ყველა მონაწილემ უნდა დაუკრას, რომ თითოეულ შემსრულებელს მიეცეს თვითგამოხატვის შესაძლებლობა;   მსურს  საგანგებოდ აღვნიშნო  -  ხანდახან გვავიწყდება ხოლმე , რომ კონკურსანტების წარმატება მათ პედაგოგებზეა დამოკიდებული . აქ დიდი პედაგოგიური სამუშაოა ჩატარებული და ეს მათი წარმატებაცაა. აი, ეს მინდა მივულოცო ყველა პედაგოგს.

 

VI პრემია - სეუნგ-ჰიუკი ნა, სამხრეთ კორეა

V პრემია, ანჟეი ვიერჩინსკი, პოლონეთი

IV პრემია, დაუმანტს ლიეპინსი, ლატვია

IV პრემია, დაუმანტს ლიეპინსი, ლატვია

III პრემია, ტიან უი ლი, ჩინეთი

III პრემია, ტიან უი ლი, ჩინეთი

III პრემია, ტიან უი ლი, ჩინეთი

III პრემია, ანასტასია რიზიკოვი, კანადა

III პრემია, ანასტასია რიზიკოვი, კანადა

II პრემია, გიორგი გიგაშვილი, საქართველო

II პრემია, გიორგი გიგაშვილი, საქართველო

II პრემია, გიორგი გიგაშვილი, საქართველო